Įtraukusis ugdymas

SAUGUMO IR VIENINGUMO KŪRIMAS CHAOTIŠKO PASAULIO KONTEKSTE

 

Šių dienų pasaulis kupinas sumaišties, chaoso, nesaugumo. Kiekvienas mūsų išgyvename vidinę sumaištį, pripildytą įvairiausių intensyvių jausmų. Daugeliui kyla klausimas, ką su emociniu krūviu daryti. Jausmų gniaužimas viduje ilgesnį laiką mus sekina, jaučiame nuovargį, sutrinka miegas, atsiranda fiziologiniai skausmai kūne, kyla stiprus poreikis susikaupusius jausmus išveikti. Suaugęs žmogus lengviau gali įvardinti, ką jaučia, pasikalbėti apie tai ir nusiraminti. Vaikams ir paaugliams ypatingai sunku savarankiškai susidoroti su intensyviu emociniu krūviu. Gniaužiant viduje nepažįstamų jausmų paletę, daugėja destruktyvių minčių, keičiasi vaikų bei paauglių elgesys. Gali sutrikti pagarbūs tarpusavio santykiai, pagausėti įvairaus pobūdžio smurto, savęs žalojimo, tautinės neapykantos apraiškų. Labai svarbi tampa suaugusiųjų pagalba – sąlygų ir erdvės jausmų išreiškimui sudarymas, kad vaikas, paauglys nekauptų jausmų viduje ir neliktų su emociniu krūviu vienas. Svarbus bendrystės išgyvenimas, padedantis suprasti, kad panašiai jaučiasi ir bendraamžiai. Tai stiprina reikalingumo, saugumo, stiprybės ir ramybės jausmus.

Kauno r. pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai kvietė dalyvauti tęstinėje akcijoje „Aš + Tu = Mes: Saugumo ir vieningumo kūrimas chaotiško pasaulio kontekste“ ir padėti vaikams, paaugliams bei sau, siūlydami būdą priimti intensyvius emocinius išgyvenimus, juos išveikti konstruktyviu būdu.

Paprastai akcija „Aš + Tu = Mes“ skiriama patyčių prevencijai, o šiemet, dėl įvykių pasaulyje, renginys kiek pakeitė formatą. Akcijos „Saugumo ir vieningumo kūrimas chaotiško pasaulio kontekste” tikslas buvo skatinti ugdymo įstaigų bendruomenę, ypač vaikus ir paauglius, konstruktyviai išveikti intensyvius jausmus: padėti priimti kylančias emocijas reaguojant į išorinius įvykius pasaulyje, jausmus transformuoti per konstruktyvią veiklą. Taip pat buvo siekiama kurti vienybės ir bendrystės dvasią ugdymo įstaigų bendruomenėse. Renginys buvo skirtas ir 2022 -iems -jaunimo metams.

Kauno rajono ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistai, mokytojai noriai jungėsi į Kauno r. pedagoginės psichologinės tarnybos kvietimą dalyvauti siūlomose veiklose, jas organizavo bei siuntė vaizdo ir video medžiagą.

Gegužės 11d. vyko bendradarbiavimo akcijos „Aš + Tu = Mes: Saugumo ir vieningumo kūrimas chaotiško pasaulio kontekste“ baigiamasis renginys. Jaukią renginio atmosferą padėjo sukurti Kauno r. Garliavos meno mokyklos mokytojų trio. Kauno r. pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė Ramunė Ramanauskienė pasakojo apie intensyvių jausmų raiškos konstruktyviu būdu svarbą. Kauno r. Akademijos mokyklos – darželio „Gilė“ psichologė Indrė Steponavičiūtė – Kupčinskė ir socialinė pedagogė Lina Šegždienė pristatė, kaip kurdami ir medituodami vaikai stiprino save bei ryšį su kitais. Kauno r. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos psichologė Lina Labatmedienė dalinosi akcijos įgyvendinimo patirtimi su gimnazistais. Kauno r. Lapių pagrindinės mokyklos psichologė Ramunė Dobrovolskienė ir socialinė pedagogė Goda Birškienė pristatė pranešimą tema „Draugystė auga, kai ją auginame“, kurio metu dalinosi įvairiomis idėjomis, padedančiomis stiprinti draugiškus socialinius santykius. Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos psichologė Eglė Bartašiūtė pristatė patirtis, kaip padėjo mokiniams jaustis saugesniems. Kauno r. Raudondvario Anelės ir Augustino Kriauzų pradinės mokyklos psichologė Irena Bakevičienė pasakojo, kaip padėti mažiems vaikams išbūti su sudėtingais jausmais, akcentavo kūrybinio žaidimo reikšmę. Antroje renginio dalyje Kauno r. pedagoginės psichologinės tarnybos psichologė Ramunė Ramanauskienė pakvietė specialistus išbandyti praktinius metodus, skatinančius išbūti su jausmais ir kurti ramybę savo viduje.

Renginį vedė Kauno r. pedagoginės psichologinės tarnybos direktorius Dalius Balčiūnas.

Atliktos ir pristatytos veiklos suteikė naujų idėjų ir kūrybingų minčių apie tai, kokiais būdais galima įtraukti vaikus, skatinant juos kalbėti apie savo jausmus, stiprinti saugumo, draugystės ir bendrystės jausmą. Ši bendradarbiavimo akcija naudinga tuo, kad vaikai ir paaugliai ugdo emocinį intelektą, įgauna žinių, kaip išbūti su jausmais, pasijaučia saugesni ir vieningesni.